Om mig

København, Østerbro, Denmark
Kulturradikal, venstredrejet smagsdommer, musiker, skolemand, polyhistor.. Interesseområder: bøger, aviser, politik, kunst, musik & musikhistorie, madlavning, IT, holdninger. Født 1954 i Kbh. Autodidakt musiker, underviser. Arbejder som skoleleder, medlem af SF, er ved at tage en PD i pædagogisk ledelse og forandringsprocesser (på dispensation da jeg ikke har nogen formel uddannelse) Har uddannet mig selv efter Frank Zappas devise: drop ud, gå på biblioteket der står det hele, så lærer du heller ikke begrænsende fossile tænkemønstre.

søndag den 1. april 2007

Sivuca


Det var i det hedengangne Bristol Music Center jeg så en lp med Sivuca første gang. En gnom med langt skæg, der lignede julemanden med en guitar foran nogle bjerge. Jeg troet at jeg havde fået en plade med finsk folkemusik. Aldrig har jeg taget mere fejl.

Sivuca var et sandt festfyrværkeri af musik, med en stenhård rytmik, en sprudlende kilde af inspiration og min første introduktion til musikken fra Nordeste: Forro, baion, maracatu og alt det der.


Nyd ham her fra svensk tv i 1969

Ingen kommentarer: